یونان بیش از 1400 پناهجو را به ترکیه بازمی گرداند

به گزارش مجله سرگرمی، نوتیس میتاراکی، وزیر مهاجرت یونان از مقام های اتحادیه اروپا خواست تا طبق توافقنامه مهاجرت سال 2016 از ترکیه بخواهد 1450 پناهجوی مقیم این کشور را تحویل بگیرد.

یونان بیش از 1400 پناهجو را به ترکیه بازمی گرداند

به گزارش یورونیوز، بر اساس توافقی که در سال 2016 بین اتحادیه اروپا و ترکیه امضا شده است، آنکارا موظف شده پناهجویانی را که شایستگی دریافت پناهندگی ندارند و درخواست آن ها رد شده را تحویل بگیرد.

درخواست آتن مربوط به پناهجویانی می گردد که هم اکنون در اردوگاه های جزایر یونانی، خصوصا در جزیره لسبوس به سر می برند. به گفته وزارت مهاجرت یونان شمار افرادی که درخواست های پناهندگی شان پس از تجدید نظر به صورت قطعی رد شده است، در این جزیره نزدیک به هزار نفر است. در سه جزیره خیوس، ساموس و کاس هم روی هم 450 پناهجویی حضور دارند که دولت یونان، عضو اتحادیه اروپا، درخواست پناهندگی آن ها را معتبر نمی داند.

با وجود فشار های بین المللی و سازمان های حقوق بشری، دولت یونان سال گذشته 140 پناهجو را بالاجبار راهی ترکیه کرد. فعالان حقوق بشر می گویند هر شهروندی که جان خود را به خطر می اندازد و درخواست پناهندگی می نماید مستحق دریافت آن است.

دولت راستگرای یونان می گوید که توان اقتصادی اسکان پناهجویان را ندارد. در مقابل کمیسیون اروپا وعده داده تا یاری های اقتصادی برای اسکان پناهجویان را افزایش دهد.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: فرارو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 129015

به "یونان بیش از 1400 پناهجو را به ترکیه بازمی گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان بیش از 1400 پناهجو را به ترکیه بازمی گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید