کمپ مهاجران در یونان توهین به ارزش هاست

به گزارش مجله سرگرمی، یک نماینده مجلس اروپا با انتقاد از شرایط پناهجویان در جزیره لسبوس یونان، مقامات اتحادیه اروپا را به نداشتن اراده برای حل معضل موجود متهم کرد.

کمپ مهاجران در یونان توهین به ارزش هاست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، یک نماینده مجلس اروپا با انتقاد از شرایط پناهجویان در جزیره لسبوس یونان، مقامات اتحادیه اروپا را به نداشتن اراده برای حل معضل موجود متهم کرد.

در پی آتش سوزی مهیب در کمپ مهاجران موریا در جزیره لسبوس یونان، این اردوگاه ویران شده و هزاران نفر از ساکنان قبلی آن اکنون در چادرها و در کنار جاده ها به سر می برند.

فیلیپ لمبرتس، نماینده مجلس اروپا و رئیس مشترک اتحاد آزاد سبزها- اروپا روز آدینه 11 سپتامبر (21 شهریور) به یورونیوز گفت در سطح این قاره ابدا اراده ای برای حل مشکل دیده نمی گردد، در حالی که اتحادیه توانایی این کار را دارد.

او گفت: اگر حتی می خواستیم تمامی پناهجویان را از سراسر جزیره جمع کنیم تنها کافی بود از هر شهر اروپایی بالای سی هزار نفر بخواهیم یک نفر را قبول کند. تنها یک نفر.

مقامات دولتی یونان یک کشتی و دو ناو نیروی دریایی را برای اسکان موقت مهاجران آواره شده به یاری گرفته اند. با این حال در شرایطی که افراد ضعیف تر از جزیره منتقل شده اند، یونان هنوز برنامه ای برای بخش اعظم پناهجویان که در خیابان ها سرگردان هستند ارائه ننموده است.

لمبرتس با انتقاد از وضع موجود گفت: لازم نبود تا آتش سوزی اتفاق بیافتد تا به این نتیجه برسیم که کمپ موریا و دیگر کمپ های جزیره یونان در کل توهینی به حقوق بشر و در خصوص ویژه توهینی به ارزش های اروپایی است.

پیش تر مارگاریتیس اسکیناس، معاون کمیسیون اروپا و مسئول امور مهاجران در این کمیسیون اعلام نموده بود که به نخست وزیر یونان اطمینان داده که اتحادیه اروپا حاضر است فوراً در تمامی سطوح به یونان یاری کند.

همچنین ایلوا جوهانسن، کمیسر امور داخلی اتحادیهٔ اروپا نیز گفته بود با هزینهٔ انتقال فوری 400 کودک و نوجوان بی سرپرست از این جزیره موافقت نموده است.

اردوگاه موریا در جزیرهٔ لسبوس عظیم ترین اردوگاه مهاجران در یونان به شمار می رود و بر اساس آمار وزارت کشور یونان فقط بیش از 40 هزار مهاجر در جزایر یونان از جمله لسبوس به سر می برند.

اردوگاه های پناهجویان در تعدادی از جزایر یونان چندین برابر ظرفیت خود پناهجو پذیرفته اند و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بارها از دولت یونان خواسته است تا فرایند اعطای پناهندگی به پناهجویان را تسریع کند.

4129/

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109734

به "کمپ مهاجران در یونان توهین به ارزش هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ مهاجران در یونان توهین به ارزش هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید