بهترین پارک های ملی کانادا: سفری به دل طبیعت بکر

به گزارش مجله سرگرمی، کانادا کشوری پهناور با مناظری است که نفس را در سینه حبس می کند. از کوه های راکی باشکوه تا جنگل های انبوه و دریاچه های فیروزه ای رنگ، این سرزمین گنجینه ای از زیبایی های طبیعی است. اما برای حفاظت از این میراث گرانبها، کانادا شبکه ای گسترده از پارک های ملی را ایجاد کرده است. این پارک ها نه تنها زیستگاه حیات وحش بی نظیر هستند، بلکه فرصتی استثنایی را برای ما فراهم می آورند تا با طبیعت بکر ارتباط برقرار کنیم و روح ما در میان عظمت آن آرام گیرد. پس کوله پشتی تان را بردارید، کفش های پیاده روی تان را بپوشید و با ما همراه شوید تا سفری به بهترین پارک های ملی کانادا داشته باشیم.

بهترین پارک های ملی کانادا: سفری به دل طبیعت بکر

منبع مقاله: بهترین پارک های ملی کانادا

کانادا کشوری پهناور با چشم اندازهای خیره کننده و طبیعت دست نخورده است. این سرزمین پهناور، خانه تعدادی از خیره کننده ترین پارک های ملی جهان است که هر ساله ماجراجویان، طبیعت دوستان و علاقه مندان به کمپینگ را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می کند.

فرض کنید در میان کوه های راکی ​​با قله های پوشیده از برف و دریاچه های فیروزه ای رنگ قدم می زنید، یا در امتداد سواحل دراماتیک اقیانوس قدم می زنید و صدای امواج خروشان را می شنوید. شاید هم به دنبال تماشای حیات وحش منحصر به فرد کانادا، از گریزلی های قدرتمند گرفته تا خرس های قطبی باشکوه یخ زده باشید.

این مقاله شما را به سفری در دل بهترین پارک های ملی کانادا می برد تا با ویژگی های منحصر به فرد هر کدام آشنا شوید و بتوانید پارک رویایی خود را برای یک ماجراجویی فراموش نشدنی انتخاب کنید.

پارک ملی Banff: نگین کوه های راکی

پارک ملی Banff بدون شک مشهورترین پارک ملی کانادا و یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری این کشور است. این پارک در قلب کوه های راکی آلبرتا واقع شده و بهشتی برای دوستداران طبیعت به شمار می رود. دریاچه لوئیس (Lake Louise) با آب های فیروزه ای رنگ و قله های پوشیده از برف در پس زمینه اش، تصویری کارت پستالی را برای ما به نمایش می گذارد. در این پارک می توانید در مسیرهای پیاده روی مختلف قدم بزنید، با قایق بر روی دریاچه ها گشت بزنید و یا در چشمه های آب گرم Langkawi خستگی از تن به در کنید. شب ها با برپایی کمپ و تماشای آسمان پرستاره، عظمت و شکوه طبیعت را به طور کامل درک خواهید کرد. 

پارک ملی Banff بدون شک مشهورترین پارک ملی کانادا و یکی از شناخته شده ترین پارک های ملی در جهان است. این پارک که در قلب کوه های راکی ​​آلبرتا واقع شده، با مناظر کوهستانی خیره کننده، دریاچه های یخبندان، جنگل های انبوه و مراتع سرسبز، نفس هر گردشگری را در سینه حبس می کند.

دریاچه لوئیز با آب‌های به رنگ یاقوت کبود، دریاچه Moraine با قله های ده قله ای باشکوه در پس زمینه و چشمه های آب گرم Banff Upper Hot Springs، تنها تعدادی از جاذبه های بی شمار این پارک ملی هستند. در Banff می توانید به پیاده روی در مسیرهای مختلف، کمپینگ، قایق سواری در دریاچه ها، اسکی در زمستان و تماشای حیات وحش از جمله گوزن، گوسفند شاخ بزرگ و عقاب های طلایی بپردازید.

پارک ملی Jasper: همسایه ی خوش منظره ی Banff

پارک ملی Jasper همسایه ی غربی Banff است و وسعتی تقریبا دو برابر آن را دارد. با وجود اینکه کمتر شناخته شده است، Jasper از نظر مناظر طبیعی چیزی از Banff کم ندارد. دریاچه Maligne با جزیره ی Spirit و آب های شفاف و زلال، یخچال های طبیعی متعدد، و قله های مرتفع، تنها بخشی از زیبایی های این پارک هستند. در Jasper می توانید به کمپینگ، کایاک سواری در دریاچه ها، و یا اسکی در زمستان بپردازید. همچنین، این پارک یکی از بهترین نقاط برای تماشای شفق قطبی در کانادا به شمار می رود. 

پارک ملی Jasper همسایه شمالی Banff است و مساحتی تقریباً دو برابر آن را پوشش می دهد. با وجود وسعت بیشتر، Jasper خلوت تر از Banff است و فرصت بیشتری را برای غرق شدن در طبیعت بکر در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

در Jasper می توانید در کنار دریاچه Maligne با آب های فیروزه ای رنگ و جزیره Spirit آرامش بگیرید، از یخچال طبیعی Columbia بازدید کنید، با تله کابین به قله Whistler Mountain صعود کنید و در رودخانه های خروشان به قایق سواری بپردازید. علاوه بر این، فرصت تماشای خرس های سیاه، گوزن شمالی و گوسفند شاخ بزرگ در این پارک برای علاقه مندان به حیات وحش بسیار مهیج است.

پارک ملی Gros Morne: سرزمین صخره های عظیم

از کوه های راکی به سمت شرق کانادا حرکت می کنیم و به استان نیوفولند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) می رسیم. در این استان، پارک ملی Gros Morne قرار دارد که به خاطر صخره های گرانیتی عظیم و خط ساحلی ناهموارش مشهور است. این پارک ترکیبی از کوهستان، جنگل، و اقیانوس اطلس شمالی را در خود جای داده است و منظره ای به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان رقم می زند. در Gros Morne می توانید در کنار دریاچه های بزرگ کمپ بزنید، با قایق کایاک در میان صخره ها به گشت و گذار بپردازید، و یا به تماشای نهنگ ها در اقیانوس اطلس بنشینید. در سواحل شرقی کانادا، در استان نیوفولند و لابرادور، پارک ملی گروس مورن قرار دارد. صخره های گرانیتی عظیم و دره های عمیق، این پارک را از سایر پارک های ملی کانادا متمایز می سازند. دریاچه های متعدد گروس مورن با آب های شیرین و شور، زیستگاهی برای گونه های جانوری و گیاهی متنوعی است. در این پارک می توانید با کایاک در میان صخره ها به گشت و گذار بپردازید، به تماشای کوه های رنگارنگ بنشینید و یا با قایق های تفریحی بر روی دریاچه ها به گردش بروید.

پارک ملی Pacific Rim: جایی برای دوستداران ساحل

اگر به دنبال سواحل بکر و اقیانوس خروشان هستید، پارک ملی Pacific Rim در استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) گزینه ی مناسبی برای شماست. این پارک شامل سه بخش مجزا است که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. در بخش Long Beach می توانید در امتداد سواحل شنی قدم بزنید و به تماشای امواج اقیانوس آرام بپردازید. Broken Group Islands مجموعه ای از جزایر کوچک و بزرگ است که با قایق قابل دسترسی هستند و برای کمپینگ و قایق رانی در میان آب های آرام مناسبند. در بخش خلیج Clayoquot Sound می توانید شاهد درختان تنومند در دل جنگل های بارانی باشید. در امتداد ساحل غربی جزیره ونکوور، پارک ملی پسیفیک ریم قرار دارد. اقیانوس آرام، جنگل های بارانی معتدل و جزایر متعدد، تصویری رویایی از قدرت و زیبایی طبیعت را به نمایش می گذارد. در این پارک می توانید به تماشای نهنگ ها و سایر جانوران دریایی بنشینید، در امواج اقیانوس گشت و گذار کنید، به پیاده روی در جنگل های سرسبز بپردازید و یا در سواحل ماسه ای کمپ بزنید.

پارک ملی Forillon: گوشه ای از اروپا در کانادا

پارک ملی Forillon در شرق کانادا و در استان کبک (Quebec) واقع شده است. این پارک با صخره های شیب دار، سواحل صخره ای و خلیج های کوچک، یادآور سواحل شمال اروپا است. در Forillon می توانید با قایق کایاک در امتداد خط ساحلی گشت بزنید و یا مسیرهای پیاده روی مختلف را طی کنید.

پارک ملی Riding Mountain (رایدینگ مونتین)

در استان منیتوبا، پارک ملی رایدینگ مونتین قرار دارد. این پارک زیستگاه گاومیش کوهان دار آمریکایی است. همچنین می توانید در این پارک به تماشای خرس سیاه، گوزن شمالی و انواع پرندگان بروید. در رایدینگ مونتین می توانید به کمپینگ، اسب سواری، دوچرخه سواری و قایق سواری در دریاچه ها بپردازید.

پارک ملی Wapusk National Park (واپاسک)

در شمال انتاریو، پارک ملی Wapusk قرار دارد. این پارک یکی از بهترین مکان ها برای تماشای خرس قطبی در طبیعت وحشی است. البته دیدن این جانور باشکوه نیازمند صبر و البته تورهای تخصصی است. در واپاسک می توانید به تماشای گوزن شمالی و انواع پرندگان مهاجر بروید.

پارک ملی Yoho: سرزمین آبشارها و قله های سنگی

پارک ملی Yoho در همسایگی Banff و Jasper قرار دارد و با وجود وسعت کمتر، به خاطر آبشارهای خیره کننده و قله های سنگی با شکوه شهرت دارد. آبشار Takakkaw با ارتفاع 83 متر، دومین آبشار بلند کانادا و آبشار Lower Emerald Pool از جمله جاذبه های طبیعی بی نظیر این پارک هستند.

علاوه بر این، پل سنگی طبیعی Natural Bridge، دریاچه Emerald Lake و مسیر پیاده روی Kicking Horse Pass با چشم اندازهای نفس گیر از دیگر دیدنی های Yoho به شمار می روند. در این پارک می توانید به پیاده روی، کمپینگ، ماهیگیری و تماشای حیات وحش از جمله مارموت و بز کوهی بپردازید.

سخن پایانی

کانادا کشوری پهناور با مناظر طبیعی خیره کننده است. از کوه های سر به فلک کشیده راکی تا جنگل های انبوه و دریاچه های یخچالی، این سرزمین گنجینه ای از زیبایی های طبیعی است که در قالب پارک های ملی حفاظت می شوند. این پارک ها نه تنها زیستگاه گونه های جانوری و گیاهی متنوعی هستند، بلکه فرصتی استثنایی برای ما انسان ها فراهم می آورند تا با طبیعت پیوند برقرار کنیم و روحمان را در آغوش آرامش و شکوه آن نوازش دهیم.

انتشار: 4 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104318

به "بهترین پارک های ملی کانادا: سفری به دل طبیعت بکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین پارک های ملی کانادا: سفری به دل طبیعت بکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید