ونگوگ دوباره به دنیا آمد!

به گزارش مجله سرگرمی، محققان اخیراً پیروز به توسعه هوش مصنوعی شده اند که می تواند همانند شاگرد نقاشان معروفی چون ون گوگ(Van Gogh) و یوهانس فرمیر(Johannes Vermeer) عمل نموده و آثار آنها را دوباره خلق کند.

ونگوگ دوباره به دنیا آمد!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، الگوریتم مذکور از تکنیک های یادگیری عمیق برای انجام بعضی کارهای هنرمندان مانند نحوه قرار دادن قلمو بر بوم و یا ترکیب کردن رنگ ها، چگالی و اندازه هر رنگ استفاده می نماید.

پس از رسیدن به یک رویکرد معین، هوش مصنوعی می تواند براساس عکس هایی که به او داده شده، آثار جدیدی را خلق کند.

این الگوریتم که PaintBot نامگذاری شده، توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه مریلند، آزمایشگاه هوش مصنوعی ByteDance AI و Adobe طراحی و توسعه داده شده است.

این الگوریتم ابتدا سبک مورد نظر یک هنرمند معین را یاد گرفته و سپس می تواند حتی اثر شب پر ستاره (The Starry Night) ونگوگ باشد را دوباره خلق کند.

PaintBot نه تنها می تواند کار هنرمندان مختلف را کپی کند، بلکه می تواند آثار جدیدی براساس تصاویری که در آثار هنرمندان است فراوری کند.

PaintBot از تکنیک شناخته شده به نام یادگیری تقویتی(reinforcement learning) استفاده می نماید که طی آن این الگوریتم از روش آزمون و خطا برای بهتر فراوری کردن آثار خود استفاده می نماید.

حدود شش ساعت طول می کشد تا PaintBot سبک هر نقاش را یاد بگیرد و هنگامی که هوش مصنوعی به تکنیک خاص هر هنرمند، تسلط پیدا کرد، سپس الگوریتم از آنچه آموخته است تنها در مدت 5 دقیقه یک نقاشی جدید فراوری می نماید.

اگرچه فیلترهایی وجود دارند که می توانند عکس های دیجیتال را به نقاشی تبدیل نمایند اما نقاشی هایی که PaintBot فراوری می نماید، واقعی تر به نظر می رسند چرا که او در حین نقاشی کردن حرکات قلمو مخصوص به خود را دارد.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21454

به "ونگوگ دوباره به دنیا آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونگوگ دوباره به دنیا آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید