روش های کسب درآمد در سفر

به گزارش مجله سرگرمی، حامد الماسی، گردشگر و بک پکر ایرانی که از این طریق به کشورهای مختلفی سفر کرده، در تازه ترین یادداشت خود به روش های کسب درآمد در سفر اشاره کرده است.

روش های کسب درآمد در سفر

پس از دقت در کاهش هزینه های سفر کار در سفر و داشتن درآمد حین سفر، عاملی مهم برای استمرار سفرهای غالبا طولانی و مدیریت کردن مخارج سفر است. به روش های متفاوت می توان در سفر درآمد داشت. اگر هنر یا حرفه ای دارید می توانید به انواع مختلف از آن برای درآمدزایی در سفر استفاده کنید.

نوازندگی خیابانی، انجام هنرها و صنایع دستی مانند کارهای ظریف با چوب و سنگ، انواع بافتنی مانند دستبند و سربند و دست ساخته هایی از این دست می تواند برای شما در سفر تولید درآمد داشته باشد. اتفاقا این کارهای درآمدزا، چندان به ابزار سنگین یا غیر قابل حمل نیاز ندارد و با داشتن یک مُقار برای کنده کاری های کوچک و چند سنباده و یک چاقوی کوچک می توانید از تکه های مختلف چوب که سر راهتان فراوان است، کاردستی های جذابی بسازید.

بدانید که به عنوان یک گردشگر شانس خوبی برای فروش محصولات خود دارید. اگر هم اجرای موسیقی خیابانی می کنید هم از این شانس برخوردار هستید که حمایت شوید. چرا که معمولا مردم به هنرهایی اینچنین از سمت یک کوله گرد روی خوش نشان می دهند.

کسب و کارهای اینترنتی و کارهایی که از راه دور قابل کنترل هستند هم امروزه راه بسیار مناسبی برای درآمد در سفر به شمار می رود. یعنی اگر شغلی دارید که می توانید با خود همراه کنید و در سفر هم درآمدی داشته باشید، خوش شانس هستید و وقت آن است که بر اساس علاقه تان یعنی سفر، تغییری در سبک زندگی تان ایجاد کنید. اگر به کسب درآمد از اینترنت یا به اصطلاح نت ورک مارکتینگ هم آشنایی دارید، فرصت خوبی برای سفرهای نسبتا طولانی دارید.

علاوه بر اجرای موسیقی خیابانی، فروش محصولات و صنایع دستی و هنری و علاوه بر کنترل شرکت یا کسب و کار از راه دور، درآمد اینترنتی و همچنین لیدری محلی یا عمومی، ایده های دیگری هم وجود دارد. با استفاده از برخی سایت های کاریابی، کار در کافه، مزرعه، یا هر محل مرجع دیگری، می شود در مقصد مورد نظر، به طور موقت کار پیدا کرد.

تجربه نشان داده که کار در هاستل هم یکی از کارهایی است که بدون دریافت و پرداخت هزینه ای اجازه اقامت برای برخی از دوستان را در همان هاستل فراهم کرده است. کارهایی چون مدیریت در برخی ساعت ها، آشپزی و یا کار در بخش کافه هاستل.

چند وب سایت برای کوله گردها که می توان از آنها کارهای مختلف داوطلبانه پیدا کرد، عبارتند از:

Hippohelp.com

workaway.info

caretaker-jobs.com

hosteltraveljobs.com

iapa.org

findacrew.net

freelancer.com

Helpx.net

wwoof.net

hosteljobs.net

در این سایت ها می توان کارهایی چون نگهداری کودک یا حیوان خانگی، کارهای دریایی بر روی کشتی یا قایق و همانطور که اشاره شد، کار در مزرعه، کار در هاستل و یا کافه و مثال هایی از این دست در همه کشورها، کم و بیش پیدا کرد. علاوه بر همه این موارد حتما ایده های شخصی خوبی هم برای هر فردی قابل وقوع است که می تواند آغازگر یک راه جدید برای درآمد در حین سفر باشد.

نوازندگی در سفر

کمی مفصل تر به این مورد که تجربه شخصی هم بوده می پردازم. همراهی یک ساز قابل حمل در سفر علاوه بر لذت همراهی موسیقی زنده، به چند دلیل دیگر هم مفید است و کیفیت سفر را افزایش می دهد.

نوازندگی در سفر یا باسکینگ (busking)، عاملی برای پیدا کردن دوست است؛ در تنهایی همدم خوبی است؛ زبان مشترک جهانیان است و می توانید با هم زبان یا غیر هم زبان هم کلام شوید! تصور کنید کنار آتش در یک شب کنار دریا یا در جنگل برای دوستانتان اجرای موسیقی زنده کنید و یا با یک یا چند نوازنده دیگر هم نوا شوید. لذت همراهی موسیقی زنده وصف نشدنی است و فقط کنار همان آتش قابل درک است.

علاوه بر همه این گزینه ها که بر کیفیت سفرتان تاثیرگذار است، همانطور که اشاره شد، از ابعاد مالی برای سفرهای طولانی و دائمی هم می شود روی آن حساب کرد. اگر نوازنده نسبتا چیره دستی هستید، بخشی از هزینه ها در حین سفر را می توانید از اجرای خیابانی (busking) تامین کنید.

اجرای خیابانی، اجرایی خودخواسته و داوطلبانه است که از کسی درخواست مبلغی نمی کنید و به صورت محبت آمیز هنر خود را تقدیم می کنید که با حمایت داوطلبانه برخی از مخاطبان همراه می شود. کار زیبایی است. کار در سفر علاوه بر تامین برخی هزینه های شما در سفر، باعث پیدا کردن دوستان جدید از میان تماشاچیان و رهگذران می شود. همچنین شوق و انگیزه برای ادامه سفر و دیدن جاهای بیشتر را هم فراهم می کند.

حتی اگر نخواهید یک کوله گرد دائمی باشید، و فقط مدتی، آن را تجربه کنید بعد مالی مهم است. اگر پس انداز مناسبی دارید که هیچ، اگر نه فعالیتی تحت عنوان کار در سفر جز برنامه سفر نباشد ادامه دادن سخت است. پیشنهاد می کنم سفر را با ساز همراه کنید و تجربه نابی به کیفیت یک عمر داشته باشید.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دنیای سفر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60173

به "روش های کسب درآمد در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های کسب درآمد در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید