دیدار وزیر خارجه آلمان با مقامات کلمبیا در بوگوتا

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به کلمبیا با همتای کلمبیایی خود و رئیس جمهور این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.

دیدار وزیر خارجه آلمان با مقامات کلمبیا در بوگوتا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی جنرال آنسایگر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفر به کلمبیا و دیدار با مقامات این کشور تداوم حمایت های آلمان برای روند صلح که از سال 2016 برای حل درگیری های داخلی در این کشور شروع شده است را وعده داد.

هایکو ماس در دیدار خود از بوگوتا، پایتخت کلمبیا شب گذشته اظهار داشت یاری ها برای بازگرداندن شورشیان سابق به جامعه با 2 میلیون یورو افزایش به 17.3 میلیون یورو رسیده است. علاوه بر این 5 میلیون یوروی دیگر یاری های توسعه ای به این کشور انجام می گیرد.

ماس بعد از دیدار با همتای کلمبیایی خود کارلوس هولمز تروجیلو و ایوان دوکه ، رئیس جمهور کلمبیا توضیح داد که آلمان در این روند صلح به صورت کاملا تنگاتنگ در کنار کلمبیا واقع شده است.

در اواخر سال 2016 دولت کلمبیا به درگیری های داخلی با شورشیان فارک با حدود 220 هزار کشته و میلیون ها فراری انتها داد.

وزیر امور خارجه آلمان دولت کلمبیا را به در پیش دریافت روند صلح با وجود شکست هایی که می تواند وجود داشته باشد تشویق نموده و یاری های جدید به این کشور برای تامین احتیاجهای پناهندگان از کشور همسایه کلمبیا (ونزوئلا) را وعده داد. تا به حال حدود 1.5 میلیون ونزوئلایی به کلمبیا پناهنده شده اند. وزیر امور خارجه کلمبیا گفت که انتظار حدود 1.8 میلیون پناهنده دیگر ازونزوئلا را دارد در صورتی که بحران در این کشور همچنان ادامه یابد.

هایکو ماس در این سفر قرار است امروز همچنین با نمایندگان مخالف ونزوئلا هم دیدار کند. آلمان همراه با آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی دیگر، خان گویدو، رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا را به رسمست شناخته است. هایکو ماس در سفر به آمریکای لاتین چندین بار بر این موضع دولت آلمان تاکید نمود.

البته منتقدان این انتقاد را به دولت آلمان وارد می نمایند که با این موضع گیری شفاف در بحران ونزوئلا عهده داری نقش میانجی بی طرف در این بحران را برای آلمان غیر ممکن نموده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته هم در سفر به برزیل به عنوان اولین مقام اروپایی با رئیس جمهور این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.

با وجود اختلافات در زمینه مسائل حقوق بشر و یا حمایت از آب وهوا و محیط زیست، ماس و ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل تأکید کردند که می خواهند همکاری های بین دو کشور را گسترش دهند.

ماس همچنین با ارنستو ارائوژو، وزیر امور خارجه برزیل دیدار و تبادل نظر و تأکید کرد که جهان به برزیلی که در امور همکاری می نماید احتیاج دارد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اخیراً در مقاله ای در یک روزنامه آلمانی تأکید نموده که می خواهد با یک اقدام تهاجمی دیپلماتیک مناسبات خود با حدود 30 کشور آمریکای لاتین را بهبود بخشیده و این موضوع را به یکی از محورهای مهم دوران مسئولیت خود تبدیل کند.

وی با اشاره به فرصت های بزرگ مالی برای هر دو طرف توضیح داد که آمریکای لاتین، کارائیب و اروپا نباید از مناقشات تجاری بین آمریکا و چین آسیب ببینند.

هایکو ماس از روز یکشنبه سفری را به کشورهای برزیل، کلمبیا و مکزیک شروع نموده است. وی همچنین در روز 28 ماه می همتایان منطقه ای خود در آمریکای لاتین را برای شرکت در یک کنفرانس به برلین دعوت نموده تا با توجه به مناسبات سخت با دیگر کشورهای جهان روابط برلین با کشورهای آمریکای لاتین را از نو تعریف کند. این همچنین پاسخی به نفوذ روزافزون چین و و تهدیدات تعرفه ای آمریکا علیه اتحادیه اروپا است.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21727

به "دیدار وزیر خارجه آلمان با مقامات کلمبیا در بوگوتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزیر خارجه آلمان با مقامات کلمبیا در بوگوتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید