حقایقی درباره کمپانی خودروسازی و لوازم یدکی بی ام و

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت بی ام و یک کمپانی خودروسازی آلمانی است که در کنار انواع مدل های خودرو به ساخت موتورسیکلت، موتورهای مکانیکی و نیز لوازم یدکی بی ام و مشغول است. این کمپانی در سال 1916 تاسیس شد. این ابر شرکت خودروهای آلمانی، یکی از معتبرترین برندها و نام های تجاری در تاریخ ساخت اتومبیل و یکی از بهترین فروشندگان اتومبیل های لوکس و گران قیمت دنیا و نیز یکی از معتبرترین در زمینه فراوری لوازم یدکی با کیفیت می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مونیخ آلمان واقع شده است. در ادامه با چند حقیقت جالب درباره این شرکت فراوری خودرو آلمانی که به بهترین فراوریکننده اتومبیل های لوکس و اسپرت و بهترین فراوریکننده لوازم یدکی خودروهای آلمانی شهره است، آشنا می شوید.

حقایقی درباره کمپانی خودروسازی و لوازم یدکی بی ام و
  • شرکت بی ام و (BMW) مخفف کلمات آلمانی Bayerische Motoren Werke

این شرکت در ابتدای کار نه با هدف فراوری خودرو و نه با هدف فراوری لوازم یدکی خودروهای آلمانی، بلکه به منظور فراوری موتورهای هواپیما فعالیت خود را شروع کرد.

این شرکت در طول دوره جنگ جهانی اول تاسیس شد زیرا آلمان در آن موقع و در بحبوحه جنگ به شدت به هواپیما و موتور و اجزای هواپیما احتیاج داشت. پس از جنگ جهانی اول به موجب پیمان ورسای، آلمان از ساخت ادوات جنگی و شده و ساخت جنگ افزارها و نیز موتور وسایل جنگی محروم برای کمپانی های آلمانی ممنوع شد. در این زمان بود که این کمپانی راستا فراوریی خود را تغییر داد اما این بار نیز به سمت فراوری خودرو و لوازم یدکی بی ام و نرفت؛ بلکه کار خود را به سمت فراوری موتورسیکلت برد و سپس در سال 1928 به ساخت اتومبیل روی آورد.

  • نخستین اتومبیل فراوریی شرکت بی ام و، دیکسی (Dixi) نام داشت

کمپانی بی ام و با هدف فراوری اتومبیل در سال 1928 اقدام به خریداری خط فراوری خودرو و حق فراوری خودروی دیکسی کرد. در ابتدا، این خودرو با نام بی ام و دیکسی روانه بازار شد اما بعد از مدتی در سال 1929 نام دیکسی از آن حذف شد و مدل DA-1 جای خود را به نسخه به روز شده این خودرو به نام بی ام و 3/15 ، DA-2 داد. بنابراین می توان گفت که نخستین اتومبیل فراوریی شرکت بی ام و حدود 80 سال پیش در سال 1929 با نام دیکسی فراوری شد.

  • طراحی ساختمان های مدیریتی بی ام و مشابه موتور بی ام و است

طراحی ساختمان مدیریتی و مرکزی کمپانی بی ام و شبیه به یک موتور چهار سیلندر است. این طرح نشاندهنده میراث چهار سیلندری بی ام و است. موتورهای چهار سیلندر تقریبا به کار تمامی خودروهای سوخت فسیلی می آید. همین تکنولوژی مستقیما در موتور هواپیمای جنگی خلبان معروف، رد بارون نیز به کار رفته بود و او از این تکنولوژی تحت عنوان بهترین موتور در زمان جنگ نام برد. آن ها در مسابقات فرمول یک با این موتور شرکت نموده و با طراحی موتوری که متعلق به بیست سال پیش بود، پیروز به کسب مقام قهرمانی شدند.

همانطور که می بینید کمپانی بی ام و برای رسیدن به موقعیت کنونی در فراوری بهترین خودروهای جهان و لوازم یدکی با کیفیت مراحل زیادی را پشت سر گذاشته است.

  • کمپانی بی ام و در کنار فراوری خودروهای مختلف و لوازم یدکی خودروهای آلمانی معروف خود، اقدام به ساخت لامبورگینی مخصوص به خود نموده است

قرار بر این بود که اولین خودروی بی ام و سری ام (M) یعنی خودروی افسانه ای M1 ، یک لامبورگینی باشد. بی ام و و لامبو در دهه 1970 توافق نموده بودند که مشترکا یک ماشین مسابقه بسازند. قرار بر این بود که موتور اتومبیل و بعضی قطعات کوچک توسط کمپانی آلمانی فراوری شده و شرکت ایتالیایی مسئول انجام بقیه امور بود. اما شرکت لامبورگینی در آخرین لحظات به دلایل اقتصادی، از یکی از بزرگترین پروژه های همکاری خود دست کشید. اما کمپانی بی ام و مایوس نشده و خود به تنهایی دست به کار ساخت این اتومبیل هیولا زدند.

  • نخستین ماشین الکتریکی بی ام و در سال 1972 فراوری شد

کمپانی بی ام و نیز همانند دیگر رقیبان خود و حتی شاید خیلی پیشتر از بعضی، علاوه بر فراوری اتومبیل هایی با سوخت فسیلی و لوازم یدکی بی ام و، به اهمیت وجود ماشین های برقی و الکتریکی که آلودگی کمتری ایجاد می نمایند، اهمیت داد. ایده ساخت ماشین های الکتریکی آنقدر که فکر می کنید خلاقانه و جدید نیست بلکه کمپانی بی ام و در سال 1972 اقدام به ساخت اولین نمونه از این اتومبیل کرد.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان فراوری شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت احتیاجمندی های ایرانگان همیشه می توانید متخصصان مورد احتیاج خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: مجله سفر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38198

به "حقایقی درباره کمپانی خودروسازی و لوازم یدکی بی ام و" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره کمپانی خودروسازی و لوازم یدکی بی ام و"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید