جاه طلبی در سرزمین سبز؛ واقعیت های سفر مالزی

به گزارش مجله سرگرمی، مالزی؛ کشوری در جنوب شرقی آسیا که متشکل از 14 ایالت مختلف است. این شبه جزیرۀ طلایی تا سال 1957 میلادی (1335 ش) مستعمرۀ بریتانیا بود و بعد از استقلال از آن حکومت سلطنتی را پذیرفت. حکومتی که میراث استعمار بریتانیا است و بخش اعظم قدرت آن در دولت است تا قوای دیگر. این کشور جزیره مانند، با پوشش جنگلی بیش از 50 درصد، دارای منابع طبیعی فوق العاده ای است که بخشی از اقتصاد آن را تشکیل می دهد. بخش دیگر آن هم توسط قلع، نفت خام و گاز طبیعی تشکیل می گردد و بخشی دیگر توسط صنعت جهانگردی است که طبق برآوردها، سالانه بیش از 20 میلیون جهانگرد مختلف با تور مالزی از سراسر جهان راهی این شبه جزیره می شوند. برای اینکه بیشتر درمورد این کشور جالب و دیدنی بدانید، در این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید.

جاه طلبی در سرزمین سبز؛ واقعیت های سفر مالزی

بیشتریت مردم مالزی را سه نژاد مالایی، چینی و هندی تشکیل می دهند. جامعه ای خون گرم و میهمان نواز که بخش اعظم جمعیت آنها از قبیلۀ بومی ساراواک هستند. زبان قالب در مالزی چینی است، اما زبان های تامیلی، پاپیا کریستانگ (ترکیبی از زبان پرتقالی و مالایی) و لهجه های مختلف زبان چینی هم در آن هست. اما در بین جامعۀ تجار و چینی های مالزی، زبان انگلیسی، زبان اول است.

شبه جزیرۀ مالزی که از آن به عنوان شبه جزیرۀ طلایی هم یاد می گردد، دارای جاذبه های گردشگری متفاوتی است که در جزایر مختلف این شبه جزیره قرار دارند. در کنار کشتی، لنج و قایق های بزرگ تفریحی، خرید بلیط پرواز مالزی سریعترین راه سفر به این کشور است. در این آنالیز قصد داریم بعضی از واقعیت های مالزی را خدمت شما بازگو کنیم که شاید از آن ها بی خبر باشید.

واقعیت اول: بهترین زمان سفر به مالزی

واقعیت اول این است که برای سفر به مالزی، بیش از آنکه دمای هوا در ماه های مختلف مهم باشد، میزان بارندگی مهم است. بارش های مالزی همانند بارش هایی که در شهرهای مختلف ایران دیده اید نیست، بلکه ناگهانی، شدید و رگباری است. آوریل (فروردین) تا آخر سپتامبر (شهریور) تقریباً دوره بارندگی های موسومی است و از سپتامبر (شهریور) تا آوریل (فروردین) حالتی مرطوب دارد و شدت باران به حدی است که حتی داشتن چتر هم جوابگوی شما نخواهد بود؛ این حالت در بعضی موارد بیش از یک ساعت به صورت پیوسته ادامه دارد.

واقعیت دوم: پرواز به مالزی

واقعیت این است، بر خلاف بعضی نظرات، از تهران به مقصد کوالالامپور (پایتخت مالزی) و بر عکس پرواز مستقیم وجود دارد. ماهان و ایر آسیا، دو ایرلاینی هستند که حداقل هفته ای 4 پرواز مستقیم رفت و برگشت به مقصد مالزی دارند. بیشتر پروازها از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد مالزی انجام می گردد و حدود 8 ساعت زمان می برد.

واقعیت سوم: سیستم حمل و نقل و هزینه

مالزی شبکۀ حمل و نقل کاملی دارد. مترو، اتوبوس های درون شهری و برون شهری، منو ریل، تاکسی و قطار که همۀ آنها به راحتی قابل دسترس هستند. اما چیزی که شاید ندانید این است که هزینۀ رفت و آمد با تاکسی از بقیۀ موارد گران تر و مترو ارزانتر است. اما محبوب ترین وسیله مونوریل است که بیشتر گردشگران برای رفت و آمدهای عمومی استفاده می نمایند. یادتان باشد اگر خواستید از تاکسی بهره ببرید، حتماً از راننده بخواهید با تاکسی متر قیمت را محاسبه کند. اگر از او بپرسید قیمت فلان جهت چه قدر است؟! تصور می نماید بدون تاکسی متر قصد سفر دارید و قیمت زیادی به شما اعلام می نماید. برای دسترسی به نقاط دور هم قطار و هواپیما در دسترس است.

واقعیت چهارم: پول رایج در مالزی

بعضاً شنیده می گردد پول رایج؛ دلار مالزی است. این تصور اشتباست. از سال 1957 میلادی (1335 ش) به بعد واحد پول مالزی به رینگیت Ringgit تغییر کرد و پول خرد مالزی هم سن Sen نام گرفت. اسکانس های مالزی 5 رنگ مختلف دارند که هر کدام ارزش مختلفی دارند. کم ارزش ترین آبی و با ارزش ترین آن به رنگ آبی-سبز است. واقعیت این است که هزینۀ اقلام مختلف در مالزی در مقایسه با دیگر کشورهای جنوب شرقی، با وجود کیفیت بهتر، مناسب تر است و حتماً شما را راضی نگاه می دارد.

واقعیت پنجم: برج های دوقلوی پتروناس

این دو برج بزرگ، نماد پیشرفت مالزی است. شاید این واقعیت را ندانید، اما برج های دوقلوی پتروناس Petronas Towers فقط در عرض 3 سال احداث شدند. یعنی در بازۀ زمانی 1995 تا 1998 میلادی (1374 تا 1377 ش)، با 88 طبقه و 452 متر ارتفاع جزء بلندترین آسمان خراش های دنیا محسوب می شوند. این برج با طراحی جالب برگرفته از معماری اسلامی با فلز، بتن و شیشه احداث شده و در سطح مقطع از طرح اسلامی ربع الحزب الگو گرفته است. صاحبین این برج نیز شرکت های معرفی همچون IBM، مایکروسافت، بلومبرگ، مک کینسی و … هستند.

واقعیت ششم: شبه جزیره مالزی

واقعیت این است که مالزی بزرگترین مکان غواصی در دنیا است. فیلم های حیات وحش زیادی از سواحل بی نظیرش ساخته شده و به سبب داشتن آب های شفاف و گوناگونی ماهی ها، در ردۀ بهترین شبه جزیرۀ های دنیا برای غواصی است.

واقعیت هفتم: باغ پرندگان کوالالامپور

واقعیت این است که بزرگترین باغ روباز پرندگان دنیا به اسم باغ پرندگان کوالالامپور Taman Burung Kuala Lumpur در مالزی واقع شده و با وسیلۀ نقلیۀ تا مرکز شهر حدود 10 دقیقه فاصله دارد. 200 گونۀ مختلف و بیش از 3000 پرنده رنگارنگ مختلف در این باغ زندگی می نمایند و هیچ گونه محدودیتی در محافظت از آنها اعمال نشده است. در کنار باغ پرندگان، حیات وحش مالزی است که از شگفت آورترین حیات وحش های کرۀ زمین است! سپیلوک و بورنئو از محبوب ترین مکان هایی هستند که هر ساله گردشگران زیادی برای مشاهدۀ جانوران مختلف به آن سفر می نمایند.

واقعیت هشتم: طبیعت بکر مالزی

به نظر شما؛ آیا مشاهدۀ طبیعت بکر مالزی دلیل می خواهد؟ خیر. واقعیت این است که تامان نگارا به عنوان جنگل ملی کشور مالزی، یکی از قدیمی ترین جنگل های دنیا است که طی سال های 1938 تا 1939 میلادی (1317 تا 1318 ش.) با کمی بیشتر از 4 هکتار مساحت به عنوان پارک ملی جورج شاه 4 افتتاح شد. این پارک تا زمان استقلال مالزی از مستعمرۀ بریتانیا، با همین نام فعالیت می کرد و بعد از آن به تامان نگارا تغییر نام داد که در زبان محلی به معنای ملی بودن است. تامان نگارا علاوه بر قدمت بسیارش، از بزرگترین مراکز بومگردی مالزی هم محسوب می گردد.

واقعیت نهم: داشتن تجهیزات مناسب!

مطمئناً منظورمان از تجهیرات بیل و کلنگ نیست! وسایل مناسب با توجه به فضای جوی قالب بر آسمان مالزی است. جو قالب مالزی ابری و بارانی است و به همین دلیل برای طبیعت گردی، علاوه بر لباس مناسب، سعی کنید از کفش مناسبی هم بهره ببرید تا بعداً دچار مشکل نشوید. اما واقعیت اینجاست که علاوه بر تجهیزات مودر احتیاج، به پماد حشره کش هم احتیاج دارید! بله پماد حشره کش! چون حشره های زیادی دارد.

واقعیت دهم: مالیات!

چیزی که در کشورمان مبهم است، در کشور مالزی روشن است! واقعیت این است که مالزی قوانین سختگیرانه ای در این مورد دارد. برای خرید بسیاری از اقلام و کالاها در مالزی سقف خرید مشخص شده و اگر شما در زمان خروج از کشور، باری مازاد بر سقف خرید خودتان خریداری نموده باشید، به ازای مقدار خرید اضافی باید مالیات پرداخت کنید! پس حواستان جمع باشد که اجناس مورد نظرتان از سقف خرید بیشتر نباشد.

مالزی حجم بزرگی است از جذابیت های عجیب و غریبی که در طول سفر باید آنها را ببینید. قدم زدن در جنگل های انبوه و مشاهدۀ حیوانات نادر، بهترین چیزی است که هر کسی باید در سفرش تجربه کند. لازم نیست جت اسکی سوار شوید و یا با اقامت در هتل های لوکس و گران قیمت، پولتان را دور بریزد. با کمی تغییر نگرش در مدل تفریحاتتان و درک واقعیت هایی که برایتان گفتیم، در اولین فرصت با خرید تور مالزی، جذاب ترین سفر زندگی خودتان را آغاز کنید.

در این مقاله، از واقعیت هایی گفتیم که ضروری است تا در سفر مالزی بدانید. دانستن این نکات می تواند در افزایش کیفیت سفر شما اهمیت زیادی داشته باشد، پس حتما آن ها را در نظر بگیرید. آیا تا به حال تجربه سفر به مالزی را داشته اید؟ این کشور را چگونه می بینید؟ نظرات خود را درمورد مالزی و فرهنگ مردمانش با ما درمیان بگذارید.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: الی گشت
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 75762

به "جاه طلبی در سرزمین سبز؛ واقعیت های سفر مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاه طلبی در سرزمین سبز؛ واقعیت های سفر مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید