بحران دوپینگ ، کاروان ورزش روسیه به المپیک توکیو نمی رسد؟

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ روز نهم دسامبر درباره محروم شدن احتمالی ورزش روسیه از حضور در بازی های المپیک تابستانی توکیو 2020 تصمیم می گیرد.

بحران دوپینگ ، کاروان ورزش روسیه به المپیک توکیو نمی رسد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، تهدید وادا این بار جدی تر از همواره به نظر می رسد و شاید باعث گردد همه ورزشکاران روسیه دست کم برای چهار سال از حضور در تمام رقابت های بین المللی و جهانی محروم شوند. گزارش سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ نشان می دهد چند مورد مثبت آزمایش دوپینگ ورزشکاران روس از پرونده ای که ماموران وادا ژانویه سال جاری از آزمایشگاهی در مسکو گرفتند، حذف شده است.

اگر کمیته اجرایی روز 9 دسامبر سال جاری این گزارش را تایید کند، کاروان ورزش روسیه قطعا بازی های المپیک تابستانی توکیو را از دست می دهد. محروم کردن تمام ورزشکاران روس از حضور در میدان های بین المللی و جهانی، جلوگیری از حضور مقام های ورزش روسیه در رویدادهای رسمی در چهار سال آینده و برافراشته نشدن پرچم روسیه در رقابت های مهم بین المللی و جهانی از دیگر پیامدهای محروم شدن احتمالی ورزش روسیه است.

  • روس ها باید مادام العمر از المپیک محروم شوند

روسیه زمستان گذشته هم از حضور در المپیک زمستانی در پیونگ چانگ در کره جنوبی محروم شده بود اما کمیته بین المللی المپیک اجازه داد یک کارون ورزشی 168 نفری از این کشور زیر پرچم ورزشکاران المپیکی روسیه در این بازی ها شرکت کند. به نظر می رسید همین سیاست هم درباره ورزشکاران روس در بازی های المپیک 2020 توکیو اجرا گردد به شرط اینکه هر ورزشکار پیش از حضور در بازی ها ثابت کند از قوانین و آیین نامه های وادا سرپیچی ننموده است.

گرچه به نظر می رسد حتی با وجود اعمال چهار سال محرومیت، فوتبال روسیه بتواند سال آینده میزبان چهار بازی از رقابت های قهرمانی اروپا در سنت پترزبورگ باشد. یورو یک رقابت منطقه ای است و بازیکنان روسیه حتی اگر از حضور در رقابت های جهانی محروم شوند، می توانند در یورو 2020 برای تیم ملی فوتبال روسیه بازی نمایند. پیش تر تصور می شد اگر روسیه از حضور در یورو محروم گردد، اسکاتلند جای این تیم را می گیرد.

سه سال پیش، پروفسور ریچارد مک لارن (استاد حقوق در کانادا) اظهار داشت بیش از هزار ورزشکار روسیه در دست کم 30 رشته ورزشی بین سال های 2012 تا 2015 از دوپینگ سازمان یافته و زیر نظر مقام های رسمی ورزش این کشور بهره برده اند. به گفته مک لارن، وزیر ورزش روسیه، مقام های اطلاعاتی و آژانس ضددوپینگ روسیه در یک رشته اقدام سازمان یافته ورزشکاران بازی های المپیک زمستانی و تابستانی و پارالمپیک را به دوپینگ آلوده نموده اند.

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60800

به "بحران دوپینگ ، کاروان ورزش روسیه به المپیک توکیو نمی رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران دوپینگ ، کاروان ورزش روسیه به المپیک توکیو نمی رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید